American Oxygen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu American Oxygen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu

American Oxygen

Door: Esra Kurt

Blijf op de hoogte en volg Esra

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Ik probeer jullie vaker up to date te houden van alles wat ik hier doe, maar ik heb het zo druk gehad de laatste weken. I’m so sorry! Ook zat het weer niet echt mee. Veel regen, wind, kou en ze verwachtten een orkaan dus ik ben veel binnen gebleven. Nu is het net lekker weer en dan lig ik ziek in bed. Helaas geen mooie uitzichtfoto’s of toeristenkiekjes vandaag. Ik ga meer in op mijn persoonlijke ervaringen en beantwoord vragen uit mijn ‘inbox’!

Vandaag ben ik al 6 weken in New York en ik kan niet geloven hoe snel het gaat. Ik zit helemaal in mijn ritme; ik werk 5 dagen in de week fulltime, ’s avonds kook ik en rust ik uit, weekenden zijn voor fun! Zo ben ik samen met mijn huisgenoten naar Coney Island geweest(ja, die foto met de paarden), hebben we Brittney’s verjaardag gevierd met een lekker etentje in een Grieks restaurants en zijn we gaan shoppen op Herald Square. Ondanks dat ik in mijn eerste weken alleen was en niemand kende, heb ik nu een goede band met deze meiden. Dankzij hen voel ik me thuis, ze zijn een soort familie voor mij hier. We hebben allemaal één ding gemeen: onze ouders, familie en vrienden zitten ver weg en we zijn hier voor onze (toekomstige) carrière.

Ondertussen focus ik me op mijn werk, school en mezelf. Ik leer niet alleen nieuwe dingen op het gebied van Marketing & Sales, maar ook mij als persoon. Ik leer dat niet alle dingen perfect lopen, dat ik soms moet accepteren hoe bepaalde dingen gaan. Voordat ik hierheen verhuisde, had ik grote verwachtingen van mijn tijd in de Big Apple. Sommige pakten uit zoals ik wilde, andere dingen liepen net iets anders. Ik heb me hoe dan ook altijd vastgehouden aan mijn doel. Teleurstellingen zijn nooit een excuus geweest om op te geven. Elke dag ben ik nog meer dankbaar dat ik een dak boven mijn hoofd en eten op mijn bord heb, en dat ik deze kans heb kunnen pakken.

Hoe langer ik mijn leven mijn voortzet hier, hoe groter mijn dromen worden. Deze stad kent werkelijk geen onmogelijkheden. Zowel op het gebied van succes als op gebied van socializing; elke minuut in je leven is gevuld. Deze gedachtes maken mij op sommige momenten bang. Ik ben één in de zoveel miljoen. Maar dan denk ik: alle grote mensen waren ooit één in de zoveel. Daarnaast zijn de mensen die nooit echt in mij hebben geloofd een van mijn motivaties. Ondanks dat ik kies voor bescheidenheid, laat ik hen weten waar ik nu ben. Ik voel me niet beter, niet hoog, niet groot, niet speciaal. Ik ben een gemiddelde student met een bijbaantje als vakkenvuller die simpelweg hard werkt om te komen waar ze wilt zijn.

Aan de andere kant heb ik ook veel positieve berichten gehad van, vooral Turkse, meiden. De meeste gingen over hoe ik hier terecht ben gekomen, wat mijn ervaringen zijn, hoe ik mijn ouders heb overtuigd, tips, advies etc. Een deel hiervan heb ik in mijn vorige posts al beschreven. Wat betreft mijn ouders; ze hebben mij altijd gesteund in wat ik deed, steunen me in wat ik doe en wat ik ga doen. Ze hebben in het begin moeite gehad met het feit dat ik een half jaar in het buitenland zou zitten. En om eerlijk te zijn had ik alleen aangegeven dat ik binnen Europa stage zou lopen. Toen ze hoorde dat ik naar New York zou verhuizen, hebben ze het erg moeilijk gehad. Ik heb ze overtuigd dat het goed zou zijn voor het vinden van een baan later. Zo is het ook. Ik ben hier niet op vakantie, ik leef niet mijn leven, ik heb niet altijd plezier en het zit niet altijd even mee.

Ook kreeg ik opmerkingen over dat ik meer outfit foto’s moet plaatsen zoals ik eerst altijd deed. Fashion is altijd een van mijn passies geweest. Ik ben mijn Instagram account begonnen om mijn kleding te delen met andere meiden. Mijn zusje is hierin mijn grootste steun geweest. Ze is erg creatief en komt altijd met de beste ideeën om mijn foto’s te maken. Nu ik in New York woon, heb ik ook een kleinere garderobe en niemand die hier foto’s kan nemen. Een ander probleem is dat ik elke dag werk en er geen tijd voor heb. In het weekend rust ik meestal uit en draag ik comfy kleding. Shoppen hier valt ook niet mee. De winkels zijn veel te vol met ellenlange wachtrijen voor de paskamers waardoor ik gewoon geen zin heb om te winkelen. Maar... goed nieuws: mijn zusje komt me bezoeken in de kerstvakantie dus more outfit posts are coming!

Ik schrijf jullie snel weer!

XO,
Es

Volg mijn Instagram pagina @esrrrakurt voor momenten uit New York City.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Esra

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 9832

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

New York

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Philadelphia

26 November 2015 - 28 November 2015

Miami

20 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Istanbul

28 Mei 2013 - 10 Juni 2013

Istanbul

17 Mei 2011 - 17 Mei 2011

Antwerpen

11 April 2011 - 14 April 2011

Parijs

05 Mei 2008 - 10 Mei 2008

Berlijn

Landen bezocht: