From Dreams To Reality - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu From Dreams To Reality - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu

From Dreams To Reality

Door: Esra Kurt

Blijf op de hoogte en volg Esra

16 November 2015 | Verenigde Staten, New York

Wanneer was de laatste keer dat je tegen jezelf zei: "Vandaag heb ik mijn doel bereikt"? Of: "Nog één stap en ik ben er". Op dit moment zit ik er tussen in. Wat begon als een droom is nu een realiteit.

Al 2,5 maanden zijn voorbij gegaan en ik heb nog 2,5 maanden over. Vandaag zit ik precies op de helft. Vandaag ben ik zo ver gekomen, maar ik heb ook net zo ver te gaan. Toen ik 12 was, droomde ik er altijd van om tussen de hoge gebouwen te staan, om me te verlichten met de stad die nooit slaapt, om te vechten tegen een wereld met grote mensen, om succesvol te worden. En nu, 9 jaar later, sta ik er dan. In de Big Apple.

Afgelopen maandag was het mijn 21ste verjaardag. Wat voor veel mensen een reden is om uit hun dak te gaan, was voor mij een reden om na te denken. Ik ben zo dankbaar dat ik een periode uit mijn leven hier, in New York, doorbreng. Normaal gesproken leer je het meest van de mensen om je heen. Hier is het anders. Hier leert de stad jou het leven. Ondanks tegenslagen is het een plek waar je door blijft gaan. Waar je door moet blijven gaan. En dat is waarom ik zoveel van New York houd. Het dwingt je om te gaan tot het uiterste. Je leert jezelf kennen op een manier dat je jezelf nooit hebt gekend. Het maakt je sterker, opent je ogen, focust je.

Ik heb het hier echt naar mijn zin(wil stiekem niet meer terug, ha ha). Elke dag maak ik nieuwe vrienden, zie ik nieuwe kansen tegemoet, leer ik, en het belangrijkste, groei ik. Ik denk dat dat de essentie is van leven. Wat er ook gebeurt, jezelf blijven ontwikkelen. Alleen dan kun je groeien. Onderweg struikel je, verdwaal je, raak je mensen kwijt, sta je er soms alleen voor, zie je de ware intenties in je omgeving, maar zie dat niet als een excuus om op te geven. Zie het als een motivatie om juist door te gaan.

Mijn 21ste jaar bracht mij op deze gedachtes. Misschien omdat ik dit jaar voor het eerst alleen was op mijn dag. Dat nam echter niet weg dat ik een gezellige dag heb gehad! Mijn collega's hebben mij verrast met mijn lievelingstaart: Red Velvet, hmmm. Toen ik thuis kwam, heb ik het gevierd met mijn huisgenoten met chocola, ijs en snoep. Het is wel duidelijk dat ik van zoetigheid houd, hihi. Gisteren hebben we het echt gevierd met zijn allen. We gingen 's avonds naar de 230 Fifth Rooftop Lounge. Ik wilde ergens heen wat ik in Nederland nooit echt heb gezien. En wat was deze plek mooi zeg! Een geweldig uitzicht van de New York skyline met de Empire State Building en de hoge gebouwen van Times Square. Als je ooit naar New York komt, moet je absoluut naar een rooftop bar.

Oh, trouwens, ik heb Olivia Palermo ontmoet! Ze had een launch van haar productlijn in een shopping center waar ik haar tegen het lijf aan liep. En... Halloween waren heel veel mensen nieuwsgierig naar. Ik ervoer het leuker dan in Nederland, maar dat kwam omdat ze het hier niet als excuus gebruiken om halfnaakt de straat op te gaan... Toch is het niet mijn favoriete feest dus ik heb rustig een (horror)filmpje gepakt in de bioscoop met mijn vriendinnen.

Hoeveel ik het ook naar mijn zin heb, ben ik stiekem best wel uitgeput. Het valt niet mee om de hele dag te werken en 's avonds stageverslagen te schrijven. Het weekend is eigenlijk de enige tijd wanneer ik rust of iets leuks doe met vriendinnen. Dat is ook de reden dat ik niet zo vaak blog. Ik plan eigenlijk om een kort vakantietripje te doen binnenkort. Wellicht hebben jullie ideeën of suggesties? ;-)

Much luvvv,
Es


Volg mijn instagram @esrrrakurt voor updates.




  • 16 November 2015 - 09:11

    Abdullah:

    Las Vegas? kom je misschien rijk terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Esra

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 9837

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

New York

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Philadelphia

26 November 2015 - 28 November 2015

Miami

20 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Istanbul

28 Mei 2013 - 10 Juni 2013

Istanbul

17 Mei 2011 - 17 Mei 2011

Antwerpen

11 April 2011 - 14 April 2011

Parijs

05 Mei 2008 - 10 Mei 2008

Berlijn

Landen bezocht: