Wake Me Up In Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu Wake Me Up In Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Esra Kurt - WaarBenJij.nu

Wake Me Up In Miami

Door: Esra Kurt

Blijf op de hoogte en volg Esra

23 December 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

I *was in Miami, B! Een wit strand, helderblauwe oceaan, palmbomen en gekleurde strandhuisjes. De hele dag lekker zonnen en niks doen..

..dat is helaas alweer een maand geleden. Met Thanksgiving break heb ik een korte vakantie gehouden op Miami Beach in Florida. Na New York stond deze plek op mijn lijst. Aangezien ik er nu iets dichterbij woon, was dit mijn kans en die heb ik mooi genomen. Als je mijn blog een beetje hebt bijgehouden weet je dat ik soms zomaar een spontane stap zet. Drie dagen voor mijn vertrek heb ik mijn ticket gekocht zonder het iemand te vertellen. Ik was zenuwachtig, omdat ik alleen zou gaan, maar ik had er zin in. Ik ben nooit echt op vakantie geweest. Zo eens in de twee jaar bezoek ik mijn familie in Turkije. Na het harde werk vond ik het wel verdiend.

Toen ik vanuit New York vertrok, was het ochtend, donker en koud. Na een vlucht van 2,5 uur landde ik in het warme Miami. Ik voelde meteen de warme wind en de relaxte sfeer. Het moment dat ik me realiseerde dat ik was ontsnapt aan de drukte in New York. Vanaf het vliegveld ben ik gereden naar het hotel op Miami Beach. Op advies ben ik alleen daar gebleven, omdat Miami zelf niet de veiligste plek is. But hey, so is New York City. Wel heb ik onderweg bijna de hele stad kunnen bewonderen. Hoe is het mogelijk dat er zulke mooie plekken bestaan? En dan nog te bedenken dat dit één van de zoveel is. Aangekomen in het hotel had ik een prachtig uitzicht op de stad en aan de andere kant de oceaan.

Omdat ik goed wilde uitrusten, heb ik niet echt iets bijzonders gedaan. Zon, zee en strand waren mijn beste vrienden. Ik vroeg me altijd af waarom mensen elk jaar dezelfde soort vakantie hielden, maar nu begrijp ik het beter. Je denkt letterlijk nergens aan. Geen school, werk of andere verplichtingen. Moet ik vaker doen ;-)

Naast het genieten is het ook goed geweest voor mij als persoon. Zelfontwikkeling en onafhankelijkheid is waar ik altijd voor heb gestaan. Verhuizen naar New York was de grootste stap in mijn leven. Alleen van een onbekend land naar een ander land reizen was de tweede grote stap. In het begin was ik bang, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik beide stappen heb genomen. Ik blijf met de dag groeien waardoor ik sterker in mijn schoenen sta.

Back in town was het lekker koud en moest ik weer aan het werk(zucht..). Ik ben hier tijdelijk, maar ik voelde me meteen thuis bij aankomst. Nu ik er aan denk; over 5 weken ben ik echt thuis. Eerlijk is eerlijk, ik wil wel naar huis. Maar ook weer niet. New York is een soort tweede huis voor mij geworden. Over 3 dagen komt mijn zusje me bezoeken en ik kan niet wachten om de toerist in "eigen stad" met haar uit te hangen. Dat belooft heel wat foto's en herinneringen!

Voor nu wens ik iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2016!

I'll catch you next year,

Es.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Esra

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 9841

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

New York

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Philadelphia

26 November 2015 - 28 November 2015

Miami

20 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Istanbul

28 Mei 2013 - 10 Juni 2013

Istanbul

17 Mei 2011 - 17 Mei 2011

Antwerpen

11 April 2011 - 14 April 2011

Parijs

05 Mei 2008 - 10 Mei 2008

Berlijn

Landen bezocht: